To nie żart! Wiadukt stanie w Celestynowie?

Choć brzmi to niewiarygodnie to jednak są plany wiaduktu nad torami kolejowymi PKP
w Celestynowie. Gdyby nie radny Tadeusz Floriańczyk, sprawa dalej toczyłaby się urzędniczym, sennym rytmem. Tak po cichutku. A tymczasem plany wiaduktu znane są
od kilkunastu miesięcy i nikt o tym mieszkańców nie informuje?! W międzyczasie, Kołbiel wywalczyła sobie odbudowę własnej stacji kolejowej po konsultacjach z PKP.
Nas PKP stawia przed faktem dokonanym? A może nikt się nie ujął za celestynowskim samorządem? Pan wójt podobno pozytywnie odpowiedział na zaproszenie PKP
i przedstawienie wizji inwestycji. Minęło trochę czasu i… Nikt z Państwa nie chciałby wiedzieć którędy może przebiegać przeprawa przez tory? Jak rowerem dostać się
na drugą stronę Celestynowa gdy przejazd kolejowy np. będzie zamknięty?
Ponieważ urzędnicy i pan wójt nie potrafią wcześniej skonsultować planów
z mieszkańcami, pod których oknami przebiegać będzie najprawdopodobniej betonowa inwestycja, to projekt ten może być nam narzucony. A rozmawiać przecież można było wcześniej… Był na to czas. Gdyby nie radni… nie wiedzielibyśmy pewni nic do dziś.
Plan wiaduktu poniżej:

Wiadukt Celestynów PKP

źródło:
http://atapi.org.pl/wp-content/uploads/2012/10/04_celestynow_plan.png
http://www.celestynow.org/modules.php?name=News&file=article&sid=2286

plan wiaduktu Celestynów PKP

Apel radnego Tadeusza Floriańczyka z Pogorzeli z 15.03.2014:

„Witam,
Panie Wójcie, mieszkańcy naszej gminy z prasy dowiadują się o planach rozbudowy linii kolejowej Otwock – Pilawa. Ponoć rozpoczęły się prace projektowe dla tego odcina.
W planach ma powstać drugi tor, podobno niektóre stacje kolejowe maja zostać przeniesione w inne miejsce (np.w Pogorzeli), planowana jest  również przebudowa   przejazdów kolejowych. Wiem że, władze Otwocka i Józefowa zorganizowały otwarte spotkania władz miasta i mieszkańców z wykonawcą projektu i dyrekcją kolei
na którym został omówiony zakres prac dla tych miejscowości. Dlatego też chciałbym złożyć do pana Wójta wniosek o jak najszybsze zorganizowanie spotkania mieszkańców naszej gminy z dyrekcją kolei, na którym zostanie omówiona planowana inwestycja. Rozbudowa linii kolejowej Otwock -Pilawa ma dla naszej gminy ogromne znaczenie, dlatego też wszelkie uwagi i sugestie zgłaszane przez władze gminy i mieszkańców
do projektu na etapie jego tworzenia przyczyni się do zabezpieczenia interesu gminy
i mieszkańców.

Z poważaniem
Tadeusz Floriańczyk”

Pan wójt odpisuje radnemu, że: cyt. „to bardzo dobry pomysł” i wyznacza koordynatora
z ramienia urzędu do ewentualnych spotkań z mieszkańcami.
Zatem drodzy Mieszkańcy, ewentualnie może będziecie zainteresowani projektowanymi zjazdami, którymi będzie odbywać się ruch kołowy, omijający chociażby korki drogowe na rondzie w Kołbieli?

Informację zupełnie na serio zestawiamy z wiadomością na oficjalnej stronie gminy Celestynów (na której wciąż panuje cisza o wiadukcie):

„Spotkanie dotyczące elektrowni wodnej
28.03.2014

Gmina Celestynów jest inicjatorem spotkania z przedstawicielami Niemiec, które ma zaowocować współpracą dotyczącą budowy elektrowni wodnej
na rzece Świder. Przedstawiciele Gminy Celestynów, Kołbieli oraz Wiązowny spotkają się z niemiecką delegacją w dniach 4-5 kwietnia.

Podczas spotkania rozważone zostaną możliwości budowy elektrowni. W rozmowach uczestniczyć będą fachowcy z Niemiec, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami
i zwizytują teren wskazany pod przyszłą inwestycję.W dobie ogólnoświatowego trendu pozyskiwania energii odnawialnych koniecznym jest planowanie przyszłych instalacji
na poziomie gmin. Pierwsze inicjatywy podjęte, a o dalszych będziemy informować
na bieżąco.

   ewaa”

Która inwestycja okaże się bardziej „korzystna” dla mieszkańców naszej gminy i co okaże się kwietniowym żartem – czas pokaże. Z naszych informacji wynika, że po naświetleniu sprawy wiaduktu przez radnych urzędowi bardzo zaczęło się spieszyć z konsultacjami.

 Na koniec to już 200-tny wpis na naszym blogu!

45 thoughts on “To nie żart! Wiadukt stanie w Celestynowie?

  1. Kama pisze:

    Ciekawe jak na budowe wiaduktu zapatrują się mieszkańcy np ul. Mokrej którzy zeby dotrzeć do szkoły czy kościoła będą musieli nadrobić ze 3 km, linia będzie zaakranowana więc nie będzie żadnych dzikich przejść i wiadukt będzie jedyną możliwością przedostania sie na drugą stronę torów. W tej chwili mieszkam w mieście gdzie funkcjonuje podobny wiadukt i pokonywanie go pieszo albo rowerem jest naprawdę uciążliwe. Pytanie które powinny zadać władze gminy to z jakiego powodu np. w Falenicy przejazd naziemny może funkcjonować, mimo że ruch zarówno samochodowy jak i kolejowy jest dużo większy a nam wciskają wiadukt, to samo jest z przejściami naziemnymi tam mają normalne naziemne a nas uraczą przejściem nadziemnym z windami które przez większość czasu będą nieczynne. I nie oszukujmy się – ruch pociągów nie zwiększy się znacząco po rozbudowie tej linii. Absolutną nieprawdą jest też że pkp nie może wprowadzić zmian bo proceduje decyzję środowiskową, wierutna bzdura. Może i wprowadzi napewno wiele zmian w projekcie jeszcze na etapie pozwolenie na budowę. Ponadto to gmina a nie pkp ma tu decydujący głos, bo bez jej uzgodnienia pkp nie zrealizuje inwestycji. Pytanie jak władze gminy wykorzystają swoją pozycję i czy w końcu coś dla nich zrobią czy znowu utrudnią im życie. Aż żal ściska jak widzę co w tej gminie przez nieudolność rządzących i ciągłe kłótnie się dzieje.

    • Admin pisze:

      Jeśli się dzieje to prosimy o informacje. Z tego co wiemy miało odbyć się spotkanie z mieszkańcami w tej sprawie. I co? Jak zwykle urząd milczy? Nagłośnijmy to.

    • Mieszkaniec Celestynowa. pisze:

      Jakiś czas temu nasz rodzimy producent chciał wybudować swoją nową piekarnię na terenie Gminy Celestynów, znalazły się wtedy osoby, które skutecznie zniechęciły p. Dariusza Oskrobę od inwestowania na naszym terenie – skorzystała Kołbiel. W sprawie wiaduktu dzisiaj wiele osób widzi tylko zagrożenia, zapominając, że poprawa infrastruktury komunikacyjnej, to kwestia fundamentalna dla rozwoju miejscowości również w innych obszarach. Jak zawsze przy takich inwestycjach znajdą się przeciwnicy, ale zastanówmy się – (może na tym ściśle moderowanym forum), jakie są za i przeciw lub ewentualnie jaka jest alternatywa dla przedstawionego projektu. Zakładam, że zgadzamy się wszyscy, że oczekujemy jednak rozwoju miejscowości, a nie jak dotychczas stagnacji.

    • Admin pisze:

      Witaj Mieszkańcu Celestynowa. Tak, forum jest moderowane, ponieważ nie wszyscy dorośli do korzystania z tej formy dyskusji, np.: SARA, EWA, JANEK, RAFAŁ, MARIAN, WALDEMAR, PATRYK i KAROL to ta sama osoba. Teraz rozumiesz? Kto chce wywołać zamęt i oddalić dyskusję od Traczyka w kierunku wiaduktu?

  2. Admin pisze:

    Podczas posiedzenia komisji stałej Rady Gminy (na które wójt raczej nie uczęszcza a tym razem protest chyba go zmobilizował do przyjścia) pan Traczyk powiedział zebranym mieszkańcom, że „on też jest przeciw wiaduktowi”. Polityk potrafi dostosować się do sytuacji. Prawda? I co na to zwolennicy wiaduktu? Stabilność poglądów władzy jest chwiejna.

    • Nazgul pisze:

      yyyy ??? To jak wójt jest przeciw to ja od teraz jestem za – hahaha🙂
      Czy ktoś był i może opisać ten „protest”? Ponadto czy w temacie wiaduktu zostało ustalone jakieś stanowisko?

    • mir pisze:

      Z opóźnieniem przeczytałem komentarze.
      Czy może ktoś napisać co dalej, czy planowane jest kolejne zebranie w sprawie tego krzywego wiaduktu. Czy coś zostało postanowione>?

    • Roni pisze:

      mir: Stanowisko na temat wiaduktu urzędu czyli pana wójta jest tu: (papierowa Celestynka strona 3: http://www.celestynow.pl/files/0/16122/Celestynka_kwiecien_2014_net.pdf
      oraz to samo tu: http://www.celestynow.pl/161-Prezentacjaaktualnoci-16107.htm a to wszystko kończy się tak, że:
      „Urząd Gminy w Celestynowie zbiera wnioski mieszkańców związane z budową wiaduktu. Należy składać je w Referacie Gospodarki Przestrzennej, pokój 27, tel. (22) 789 71 21, 789 70 86 wew. 126.”
      Ja byłem na zeszłotygodniowej komisji w poniedziałek i usłyszałem na własne uszy, że wójt też jest przeciwny budowie wiaduktu. Powiedział to do protestujących mieszkańców. Czyli populizm. Ale abstrahując od zachowania tego polityka (jak chorągiewka na wietrze, co widać chociażby w temacie przedszkola) to wiadukt jest dobrym pomysłem ale nie w tym miejscu!

  3. KAROLINA pisze:

    dziś o 18 godzinie w gminie spotkanie mieszkańców w sprawie zablokowania budowy wiaduktu który jest niedorzeczną wizją jakiegoś projektanta.a wójt Celestynowa jak zwykle milczy,SIEDZI CICHO I BIERZE WYPŁATĘ NIE WIADOMO ZA CO CHYBA ZA FOTOGRAFOWANIE SIĘ ZE STRAŻAKAMI I PRACOWNIKAMI GMINY.PANIE WÓJCIE ZA TAKĄ KASĘ JAK PAN BIERZE TO MÓGŁBY PAN COŚ ZROBIĆ DLA CELESTYNOWA.COKOLWIEK CHOCIAŻ MAŁĄ RZECZ MOŻE CHODNIK POZAMIATAĆ.

  4. NIE DLA WIADUKTU pisze:

    W PONIEDZIAŁEK 2014-04-07 W URZĘDZIE GMINY SPOTKANIE-PROTEST PRZECIWKO BUDOWIE WIADUKTU . ZAPRASZAMY .CZAS JUŻ POGONIĆ DO MYŚLENIA WÓJTA I JEGO KOMPANÓW Z GMINY

    • CTV - Celestynowska Telewizja Internetowa pisze:

      Protest nie ma sensu. Albo chcemy by w Celestynowie jeździły porządne pociągi, a nie obecny złom, albo zanieczyszczamy powietrze swoimi syfami z samochodu. Obecnie na odcinku Celestynów – Otwock, pociąg zwalnia do 10km/h aż w 4 miejscach przez przejazdy niestrzeżone. Gdyby tak zostało, to nie możemy marzyć ani o SKM-ce, ani pociągach dalekobieżnych.

    • Pietrek pisze:

      A w środę spotkanie-protest przeciwko protestowi.
      Ludzie, opamiętajcie się i zacznijcie myśleć. Ten wiadukt to jedyne rozsądne wyjście dla Celestynowa. Linię kolejową i tak zmodernizują (czy później będą pociągi jeździły, czy też nie). Z uwagi na fakt, ze będzie to linia o prędkości 160 km/h na całej długości Celestynowa tory w taki czy inny sposób będą odgrodzone. Jak sobie wyobrażacie przemieszczanie się z jednej strony na drugą? Jeśli pociągi będą kursowały co 15 minut to przejazd będzie praktycznie cały czas zamknięty. Przez przejazd koło psiarni? Super rozwiązanie, nie ma co. Ja jednak wolę wiadukt.
      Wykorzystajcie ten swój zapał aby zmusic wójta do takich działań, aby przy okazji tej iwestycji zyskać jak najwięcej – np. żeby wiadukt miał instalację do rozpylania solanki w zimie. Na bicie głową w mur szkoda czasu.
      Poza tym podajcie jakiś racjonalny powód dlaczego jesteście na nie.

  5. Anonim pisze:

    Podczas spotkania z projektantami były radny Henryk Floriańczyk, poza kwestią wiaduktu, proponował także przebudowę nieformalnego przejścia pod torami miedzy ul. Mokrą a Rękasa w taki sposób aby tamtędy mógł się odbywać ruch lokalny dla samochodów osobowych (oczywiście z przejściem dla pieszych). Ja o rozbudowaniu tego miejsca do wygodnego przejścia dla pieszych rozmawiałem na początku września 2013 r. z ważną osobą w Gminie (efekt zerowy). Zgłosiłem także ten temat podczas ostatniej sesji. Na efekty działalności „przedsiębiorczej” władzy gminnej przyjdzie nam troche poczekać. Pozdrawiam uczestników dyskusji Wiesław J. Muszyński

  6. Przemek pisze:

    Nie wiem kto mazał ten projekt, ale chyba robił to w paint’ie – no chyba że faktycznie będą nowe perony a tory poprzesuwają ot tak o 1 m :p Generalnie jeśli ma być wiadukt to faktycznie ta lokalizacja wydaje się najbardziej optymalna i korzystna. Nie wiem po co ta dyskusja. Na całej tej chorej linii kolejowej powinny być przejazdy bezkolizyjne KONIEC I KROPKA! To jest żenujące zeby pociąg zwalniał na każdym przejezdzie do 20/30 km/h.

    • AtapiCl pisze:

      Będzie trochę przesunięte. A zwalnianie pociągu na przejeździe akurat z wiaduktami w tych konkretnych przypadkach nijak się ma. Zarówno w Pogorzeli, w Starej Wsi i przed Celestynowem przejazdy zostaną, a pociągi i tak będą jeździły 160 km/h. Kwestia podniesienia kategorii przejazdu, a więc i zabudowania rogatek (tak jak. np w Śródborowie).

      A wiaduktu w stacji u nas nie będzie i tak.

    • pawel_k pisze:

      Podniesienie kategorii przejazdu to jedno, ale obowiązek „zachowania ostrożności” i prawdopodobne zwolnienie pociągu będzie konieczne (chociażby trzeba uważać na zawsze spieszących się i przejeżdżających przy zamykającym się szlabanie (bądź zamkniętym). Dlatego też brak przejazdów (np. wiadukty) są rozwiązaniem bezpieczniejszym.

    • AtapiCl pisze:

      Oczywiście, likwidowanie wszelkich przejść i przejazdów pod pewnym względem zwiększa bezpieczeństwo. Ale spójrzmy też na to z drugiej strony, tej praktycznej. Nie wszędzie jest sens budować wiadukt (równie dobrze możemy dla dróg polnych je budować, ale nie o to w tym chodzi). Mam na myśli akurat przejazdy w Pogorzeli, Starej Wsi i przed Celestynowem. Czy pośpiech i wymijanie zamkniętych rogatek (a nawet ich uszkodzenie przez kierowców, którym się spieszy) – a byłem tego świadkiem z perspektywy maszynisty – jest usprawiedliwieniem, dla którego powinniśmy wszędzie budować wiadukt i zwalniać kierowców z myślenia? Moim zdaniem zaczynać powinniśmy od swojej własnej świadomości, jako kierowców. Ktoś, kto jest świadomy czym to grozi, nie będzie kombinował. A kombinować akurat potrafimy dobrze. Ale nie o tym tutaj.

      Zwolnienia żadnego nie będzie. Przy zmodernizowanych urządzeniach sterowania ruchem maszyniści pociągów są ostrzegani specjalną sygnalizacją umiejscowioną w odpowiedniej odległości przed przejazdem o jego stanie (czy jest zamknięty oraz czy nie wystąpiła usterka w jego działaniu – jeśli coś jest nie tak, maszynista ma obowiązek zwolnić bieg pociągu do 20 km/h na tym przejeździe). Natomiast jeśli ktoś bardzo chce wjechać pod pociąg, to jego prędkość nie gra tutaj roli (pamiętam jak w Starej Wsi komuś się udało, mimo że pociąg wtedy zwolnił do tej właśnie prędkości). I tak wjedzie.

  7. GAJDA pisze:

    JAK KANDYDAT STARTUJĄCY WIELOKROTNIE BEZ POWODZENIA NA STANOWISKO WÓJTA CELESTYNOWA ZOSTAJE DYREKTOREM KOLEI MAZOWIECKICH TO MAMY CYRK ŻEBY NIE POWIEDZIEĆ BURDEL TAKI WŁAŚNIE JAK PLAN TEGO WIADUKTU.

  8. HA HA HA pisze:

    ŚMIECHU WARTE .WIDAĆ ŻE PROJEKTANT NAWET NIE BYŁ W CELESTYNOWIE. A DLACZEGO BY NIE ZROBIĆ WIADUKTU W MIEJSCU DOTYCHCZASOWEGO PRZEJAZDU KOLEJOWEGO? W CZYM PROBLEM? MAM WRAŻENIE ŻE KTOŚ CHCE ZROBIĆ NA SIŁĘ Z WIOCHY PRAWO I LEWOBRZEŻNĄ WIOCHĘ.TAK JA TO WIDZĘ.TEN PLAN WIADUKTU JEST DO KOSZA.TYLE

    • Pietrek pisze:

      Jest kilka czynników, które o takiej a nie innej lokalizacji decydują.
      Co do podziału Celestynowa na dwie części – zawsze taki podział był (odkąd pamiętam) i wynika to raczej z mentalności ludzi a nie planów Stefka. Ten cwaniaczek ma dobrego doradcę i wykorzystuje perfekcyjnie wszelkie słaboski naszej lokalnej społeczności.
      Nad samym wiaduktem nie ma się co rozwodzić. Będzie i tyle. Decyzja zapadła o wiele wyżej, na szczeblu centralnym, i nie jesteśmy w stanie wpłynąć na decyzję o przebudowie linii kolejowej. Jedynie co nam pozostaje to walczyć aby wywalczyć jak najwięcej dla Celestynowa przy okazji tej przebudowy. A jest o co.
      Nawet tak banalne sprawy jak zakaz przejazdu dla ciężarówek przez Celestynów, tak żeby w razie jakiś kolizji TIRy nie objeżdżały 50 przez sam środek miejscowości.
      Moze warto powalczyć o dodatkowe połączenia kolejowe – może wtedy dojazd koleją będzie atrakcyjną alternatywą dla samochodu, a nie jak teraz 1 pociąg na godzinę.
      A w kwestii krytyki projektu może warto wskazać konkretne rzeczy, o zmianę których można jeszcze powalczyć a nie mówić, że wszystko jest do dupy. Trochę takie pójście na łatwiznę. W taki sposób łatwo można skrytykować każde rozwiązanie.

    • AntySBek pisze:

      Tak Pietrek. Wójt ma nieformalnego doradcę i pan Adam Kieler tego nawet nie kryje. Nie kryje on też swojej przeszłości a ten duet pokazał już na co ich stać podczas referendum, na komisji zdrowia (ograniczenia rehabilitacji) czy w temacie spalarni śmieci w Glinie. Jaki wójt tacy doradcy.

    • Inżynier pisze:

      proponuję zjazdy z wiadktu na ranczo pana wójta po Ostrowem tam gdzie ma dzierżawe wtedy na coś mu sie przyda

  9. skarbonka2004 pisze:

    Każdy projekt ma wady i zalety ale one powinny być przedstawione naszym mieszkańcom w co najmniej dwóch wariantach po szerokiej konsultacji. Narazie zainteresowanie było niewielkie.
    Z tego co powiedział dyrektor biura projektów to sprawa wiaduktu jest zamknięta. Gmina dobrze wiedziała już dużo wcześniej o uzgodnieniach bo pierwsze wzmianki były w 2010roku.
    Jak zwykle sprawność naszego wójta jest zerowa.
    Przykładem tego była wczorajsza sesja Rady Gminy która w pewnych momentach przypominała
    kabaret.Wójt nie wie z definicji co to jest leasing bo forsował zakup samochodu a teraz zrezygnował
    z budowy przedszkola w tej formule. Przesuwanie środków w budżecie do tak dużych kwot to jest
    celowe dzałanie wójta/ ja ten dobry wujek a wy radni chłopcy do bicia/

  10. pawel_k pisze:

    Racja. Faktem jest, że plany są od dawna, i że ciężko je zdobyć (w połowie poprzedniego roku na stronach PKP nic nie można było znaleźć – podejrzewam, że teraz też nic może nie być).

    Natomiast faktycznie rozumiem pewne pretensje do wójta, a może raczej jego pracowników i całego urzędu(?) za brak odpowiedniego zainteresowania tą sprawą. Może nie jest obowiązkiem wójta mieszkańców powiadomić, ale dobry gospodarz (a za takiego Stefan chce uchodzić) powinien o takie sprawy dbać.

    Podejrzewam też, że nawet gdyby jakieś informacje były, może spotkania/konsultacje to i tak niewielka liczba osób by na nie przyszła, a gdy budowa by się rozpoczęła to protestujących było by z 5 razy więcej niż obecnych na takich spotkaniach🙂 Taki już urok naszej „małej ojczyzny”…

    • Admin pisze:

      …nic dodać, nic ująć ale to właśnie gospodarz wyznacza standardy! Jak na razie wyraźnie widać, że bardziej wójtowi zależy na promocji siebie niż regionu.

    • AtapiCl pisze:

      Przeciwnie, akurat dokumentację przedprojektową w połowie ubiegłego roku można było znaleźć w załącznikach do SIWZ w ogłoszonym na platformie przetargowej PKP PLK w postępowaniu dotyczącym wykonania dokumentacji projektowej. Prawie 1 GB danych. Niestety po ogłoszeniu informacji o firmach, które postępowanie to wygrały – SIWZ stamtąd zniknęło.

      Co do wiaduktu, z dostępnych mi informacji nie nastawiałbym się na to, że on finalnie powstanie. W Celestynowie raczej pozostanie zwykły przejazd. Raczej, gdyż zawsze może się to zmienić. Jednak póki co PKP PLK skłania się ku temu właśnie rozwiązaniu.

    • AtapiCl pisze:

      …tym bardziej, że do tej pory różne koncepcje się przewinęły. Wykonawca tworzonej właśnie dokumentacji projektowej (DB International) skłaniał się nawet ku temu, że jeżeli skrzyżowanie drogi z torami nie powstanie górą, to… dołem (tunelem) w tej samej lokalizacji.

      Pomysły pomysłami, jednak najmniej inwazyjne rozwiązania idą też z niższymi kosztami. I o to też się rozchodzi. Nawet jeżeli dyrekcja biura projektów w danym momencie mówi, że sprawa jest już zamknięta.

  11. niedouczony pisze:

    Jak mówił Pan dyrektor z PKP, to nie zostały przedstawione żadne plany w internecie, więc mieszkańcy nie mogli się z tym zapoznać, a pokazanie czegoś w tv w 30s migawce nie daje chyba nic.
    Od 2011 roku są plany na budowę drugiej linii, a gmina mogła składać swoje uwagi, czego do tej pory nie zrobiono. Gdyby nie radny z Pogorzeli, to byśmy się obudzili z ręką w nocniku, jak już tak nie jest.
    W Otwocku odbyły się 2 razy takie spotkania z przedstawicielami PKP. Gmina Kołbiel wywalczyła sobie zmiany w Karpiskach i Chrośnie, a u nas… cisza..:-(

    • Anonim pisze:

      Wasza niedouczona niemoc polega na czytaniu tego co zrobić aby Traczykowi dokopać a ten człowiek ma Wasze gadanie ma gdzieś i robi swoje. Ostatnim przykładem było uchwalenie budżetu na rok 2014 1 głosem – żenada . !!!!

    • Admin pisze:

      I znów popis elokwencji. Proponujemy słowo „dokopać” wpisać do kanonu słownika zwolenników stylu sprawowania kadencji obecnego wójta Stefana Traczyka. Tak, to jest właśnie żenada. A co do jednego głosu uchwalającego budżet 2014 to była to radna Malwina Klein. Nie wstydźmy się napisać, że to był jedyny głos „ZA”. Dlaczego zatem radny Konefał dziwił się na wczorajszej Sesji Rady Gminy, że radni nie przyjęli wniosków o przesunięcia finansowe wewnątrz budżetu? Nikomu poza radną Klein projekt budżetu się nie podobał. Uchwalenie jednym głosem oznaczało przyzwolenie na autorski budżet pana Stefana. Teraz niech go wójt realizuje. W 100%! Oczywiście bez żadnych, późniejszych przesunięć. Jedno nam się podoba z powyższego komentarza: „Wasze gadanie ma gdzieś i robi swoje”. Po co w takim razie wybory na radnych w Polsce? Dajmy wójtom absolutną władzę. Zlikwidujmy instytucję sołtysa a pretensje później prosimy kierować do samego Pana Boga, któremu również można „dokopać” za takiego a nie innego gospodarza bez żadnej kontroli nad jego działaniami.

  12. CTV - Celestynowska Telewizja Internetowa pisze:

    Zaskoczenie autora polega na tym, że nasz pan WÓJT nic o tym nie powiedział. Problem polega na komunikacji wójta z mieszkańcami. Owszem, plany były pokazywane w Kurierze Mazowieckim, a nawet Dzienniku Regionów, lecz to tylko zajawki. (także w prasie lokalnej: Linia Otwocka i Tygodnik Regionalny)

    CTV – Celestynowska Telewizja Internetowa

    • pawel_k pisze:

      Były również informacje na innych stronach internetowych. Jak kogoś to interesowało to zajawki wystarczyły, żeby sprawdzić i poszukać więcej na ten temat. Bierność mieszkańców i brak zainteresowania sprawami gminy jest zatrważający.

      Żeby nie było – daleko mi do bycia zwolennikiem wójta, ale nie rozumiem też ataków w tej konkretnej sprawie jak i całej „niewiarygodności wiaduktu w Celestynowie”. Przecież takie rozwiązania są stosowane od dawna, są bezpieczniejsze i z korzyścią zarówno dla ludzi jak i pociągów.

      Sprawdziłem też jak np. sprawa ma się w Otwocku – brak jakiejkolwiek informacji na ten temat.

      Autor pisze, że „plany wiaduktu są znane od kilkunastu miesięcy”, a zdjęcie, które wrzuca mówi o 20 grudnia 2013r. (jako dacie zaprezentowania koncepcji?)

    • Admin pisze:

      Wszystko prawda. Cieszymy się, że jest dyskusja🙂 Wiadukt tak ale po konsultacjach. Niech to nie będzie tylko medialna ciekawostka. Naszym zdaniem protesty dopiero się zaczną. I racja, że mieszkańcy Celestynowa śpią… nie tylko w tej sprawie. Budzą się od wielkiego dzwonu i to zdecydowanie za późno. A ci, którzy potrafią manipulować gawiedzią powiedzą podczas zbliżającej się kampanii wyborczej: „- Obiecuję wiadukt i drugi tor do Celestynowa!”🙂

  13. Elastynka pisze:

    A tak na poważnie to ten wiadukt będzie budowany pod katem 45 stopni przecież taniej by było pod katem prostym do torów. Plan budowy drugiej linii do Pilawy jest już trąbiony od kilkunastu lat – to w czym problem. Radni w Celestynowie zawsze się budzą po fakcie.

    • Pietrek pisze:

      Przy przerzuceniu wiaduktu pod kątem 45 stopni będą łagodniejsze zakręty i ruch będzie mógł być płynniejszy na wiadukcie.
      Generalnie nasuwa się kilka pytań o detale – bo w zasadzie nie ma co dyskutować o samej zasadności budowy (lepszy wiadukt niż ciągle zamknięty przejazd).
      Myślę, że do zadań wójta/tzw. pracownika merytorycznego (a nie miszkańców) należy/należało ustalenie i ew. wywalczenie aby projekt obejmował np.: wydzielone ścieżki rowerowe i chodniki, instalację do zraszania jezdni solanką w warunkach zimowych (w cywilizowanych krajach to dość często spotykane rozwiązanie). Nie wspomnę o temacie „ogarnięcia” całego terenu kolejowego.

  14. pawel_k pisze:

    Kto chciał się o planach przebudowy linii kolejowej dowiedzieć to się dowiedział. W internecie, w prasie (również lokalnej) na ten temat było dużo artykułów (również w tamtym roku). Wydaje mi się, że nawet w TV o tym mówili. W związku z czym nie za bardzo rozumiem zaskoczenie autora.

    Swoją drogą wiadukty są bardzo dobrymi pomysłami. Skończą się wypadki na przejazdach kolejowych powodowane przez zbytnio spieszących się imbecyli.

    A tak w ogóle jeżeli wiadukt ten powstanie na terenach należących do PKP to nie rozumiem zarzutów. Jak (autor wpisu) buduje dom to pyta się sąsiada, który projekt ma wybrać i czy zrobić sobie dach z dachówki, gontu czy blachodachówki? Ważne, aby wszystko zgodnie z przepisami.

Dodaj swój komentarz. Podanie swoich danych jest dobrowolne. Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu przez moderatora.

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s